مروری بر قوانین بین المللی حاکم بر تبلیغات آفت‌کش‌ها
کد مقاله : 1100-GAFR
نویسندگان
محبوبه شریفی *1، سعیده جاور2، داریوش منصوری رضی3، فاطمه سادات حسینی4، کورش قادری4
1بخش تحقیقات گیاهپزشکی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گرگان، ایران
2ﺑﺨﺶ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮔﯿﺎه ﭘﺰﺷﮑﯽ، ﻣﺮﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت و آموزش ﮐﺸﺎورزی و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ اﺳﺘﺎن گلستان، ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت، آﻣﻮزش و ﺗﺮوﯾﺞ ﮐﺸﺎورزی، گرگان، اﯾﺮان
3دانشجوی کارشناسی ارشد حشره شناسی کشاورزی، گروه باغبانی و گیاه‌پزشکی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران.
4کارشناس ارشد بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گرگان، ایران
چکیده مقاله
تبلیغات یکی از ارکان اساسی فروش در دنیاست. تبلیغات عبارت است از ترویج، فروش و استفاده از آفت‌کش‌ها که توسط رسانه‌های چاپی و الکترونیکی، تابلوها، نمایشگرها و گاهی هم بصورت شفاهی انجام می‌گیرد. تبلیغات ابزار قدرتمندی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید و ایجاد شناخت یا وفاداری برای یک نام تجاری یا نام محصول است. هنگام تبلیغ آفت‌کش‌ها، ارائه اطلاعات دقیق محصول و تاکید بر اهمیت شایستگی کاربر مهم است. از صنعت آفت‌کش‌ها خواسته می‌شود تا به این استانداردها پایبند باشند، به ویژه در کشورهایی که فاقد قوانین و خدمات مشاوره‌ای مناسب هستند. همچنین از دولت‌ها خواسته می‌شود تا مقررات یا قوانین مناسبی را برای اجرای استانداردهای تبلیغاتی وضع کنند. در دنیا از راهنمای تبلیغات در ماده یازده آیین نامه رفتار بین المللی در مورد توزیع و استفاده از آفت کش ها استفاده می‌شود که در این پژوهش نیز به توضیح بندهای مختلف این ماده و نحو اجرای ان در کشورهای پیشرفته پرداخته شده است.
کلیدواژه ها
استانداردهای تبلغاتی، آفت‌کش، آیین نامه، توزیع و فروش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر